Féltengely javítás - Futómű javításKormánygép javítás - Kardántengely javításFéltengely - Futóműszervíz



Futómű összehasonlítások, hátsó híd javítás

McPherson típusú hátsó futómű vagy torziós hátsóhíd?

 

előnyei:  olcsó előállítás, egyszerű szerelhetőség, 3-4 éves korig olcsó alkatrészekből áll össze

hátrányai:  nagy helyigény a csomagtérből, főleg szélességében

Márkásabb autóknál minden esély megvan, hogy az összes szilentblokk csatlakozás kizárólag az alkatrészek szétvágásával oldható meg- ez komoly költség. Nehézkesen konstruálható az, hogy komfortos is legyen és jó kanyarút tartási jellemzői legyenek.

Tehát ez esetben az általunk felújított torziós hátsóhíd, melynek várható élettartama 12-20 év mindenképpen gazdaságos.

Dupla keresztlengő futómű rendszerek vagy torziós hátsóhíd?

 

előnyei:  jó úttartás jó kanyarstabilitás, közepesen olcsó előállítás

hátrányai:  szükségszerű állításnál jellemzően berozsdállt excenter pontok (drága javítási költség), helyigénye nagy a hasznos csomagtérből.

Ez esetben is gondolkodtató a különbség a torziós hátsóhíd alternatívája.

Sajtolt lemezvázú hídtesttel szerelt híd vagy torziós hátsóhíd?

 

előnyei:  nagyon olcsó előállítás, jó kanyarodási képesség, egyben stabilizátor is majdnem

hátrányai:  sérülés esetén komplett cserét igényel,  a felfogató szilentjei időnkénti cseréje szorulnak, a gólyalábas rugózás kialakítás esetén csomagtér tolvaj.

Teherkibírása korlátozott.

Azt megállapíthatjuk, hogy bár ez a konstrukció előnyös, azért a torziós hátsóhíd rendszer nem kutya.

Merevhíd egybeépített hajtással, differenciállal

 

előnyei:  komplex rendszer, hiszen futómű és meghajtó is. Nagy teherbírás, viszonylag ritka a javítási igénye karbantartott állapotban.

hátrányai:  igen költséges előállítás, nem kifinomult rugózási komfort, sok esetben ( sérülés vagy az időszakos olajcsere elmulasztása következtében), drága javítás illetőleg gazdaságtalan.

Torziós hátsó híd:

 

előnyei:  egyedülálló stabil úttartás egy kifinomult rugózási komforttal karöltve! Semmiféle helyigénnyel nem lép fel az utas és/vagy csomagtérből. Általában olcsó a lengéscsillapító cseréje. A jó minőségben felújított torziós hátsóhíd sok száz- azaz 400-1.000.000 km gondmentes autózást tesz lehetővé.

Az előzőekben összehasonlítva az egyéb rendszerekkel km/ év tekintetében olcsó fenntartás hosszútávon.

hátrányai:  közepesen drága előállítás