Féltengely javítás - Futómű javításKormánygép javítás - Kardántengely javításFéltengely - Futóműszervíz


Kormánygép javítás - felújítás    Féltengely és futóműszervíz

Rendszerét tekintve rásegítővel vagy e nélküli fogasléces illetve golyóorsós kormánygépek javítása mechanikus kopogás és olajfolyással összefüggő hibákra megoldások.

kormánygép - kormányműszervó - kormánygép

Kormánygépről röviden:

A gépjármű kormányzását lehetővé tevő gépelem.

Hibajelenségek:

a kormányzásban beállt változások (nehéz, darabos, holtjáték,kopogó hang). Ezen hibajelenségek a gépkocsi biztonságos üzemeltetését veszélyeztethetik.

Kormánygépeknél előforduló hibák

  • maró hatású folyadék vagy ablakmosó folyadék kerül a rendszerbe
  • a futómű állítás után a kisebbik porvédő bilincs meghúzásának elmulasztása
  • ha előre meghúzza a beszerelő, az rendszerint a futómű állító porvédő tekeredést fog véghezvinni a kormánygépen
  • az összeszerelt kormánygépről leszerelt alkatrész óhatatlanul a karosszériáról ráhullott szennyeződéssel kerül visszaszerelésre.  lásd. Garanciális feltételek
  • ezek a szilicium darabok 0,01-0,1 mm méretűek, amelyek a vezetőbetétekbe beágyazódva folyamatos, állandó mélyszántást fog okozni az átlag 0,15-0,35 „RA” értékű felületen, ahol a nyomástérből a folyadék távozni tud.

Szervószivattyúk

  • szíjfutási problémák
  • a teljesen mechanikusan elkopott belsejű szivattyú fémhordalékát a kormánygép üregeiben találjuk. Amikor a rendszer újra működne ez a fémiszap köszönhetően a 90 – 130 bar induló nyomású, óriási áramlási mennyiségű szervóolaj szállító hatásának, megint bejut a szivattyúba, ahol 0,01-0,02 mm részekbe ékelődve expressz sebességű romlási folyamat kezdődik.
  •  ilyenkor kényszerből kell a tisztítást, ami áll a csővezetékből, szervóolaj tartályból, kormánygépből.
  • A probléma a következő: a kormánygépben a korrodált tengelyszakaszon vagy fogaslécen áthúzott tömítések újra nem felhasználhatóak, azaz ilyenkor fel kell újítani a kormánygépet is.

Karbantartás:

Megelőzési jelleggel a porvédők épségét időnként ellenőrizni kell, illetve ezek időszakos cseréje szükséges. Szervókormánygépeknél az olajcsere intervallumot a gépkönyvi előírások határozzák meg.

További tevékenységeink:

  • Merevhidak függőcsapszegezése
  • Kerékagy csapágy felületeinek kijavítása
  • Csonkállvány gömbcsuklófészek kiverődésének javítása
  • kormánykardánok javítása (új kereszttel)
  • Fém fékcső gyártás ATE alapanyagokból
  • Gumitartók, szilentblokkok, motor-váltóbakok vulkanizált vagy szerelt rendszerben.Különböző gumi receptóra igény szerint verseny szilentkészítésnél.
  • Lendkerekek szabályozása, könnyítése, tömegkiegyenlítéssel.
  • Kéttömegű lendkerék rendszerek átalakítása hagyományos rendszerre.
  • Féktárcsa, fékdob, szabályozása 0,01mm pontossággal.
  • Terepjáró szabadonfutók javítása
  • Futómű állítás

Ingyenes hibamegállapítás, gyors, pontos munka, korrekt árak!!

Vegye fel velünk a kapcsolatot és kérjen árajánlatot!
Várjuk szíves érdeklődését!

Féltengely - futóműszervíz  Kormánygép javítás - felújításFéltengely javítás - felújításHátsó híd javítás - felújításKardántengely javításGömbfej felújítás - javításSzilentblokk csere